יום שני, 13 ביוני 2016

ARAVA model 4

מודל ערב"ה ARAVA למנהיגות נשית הומנית

ניר גולן, מומחה לחינוך ומנהיגות, מציע את מודל ערב״ה המדייק בארבע תכונות את ייחודה של המנהיגות הנשית. תכונות אלו הן ״טבעיות״ יותר אצל נשים ולכן באות לידי ביטוי בעוצמות גבוהות יותר בסגנון המנהיגות הנשי. למנהיגה ישנם ארבעה מאפיינים על-פי מודל ערב״ה המהווים יתרון על פני מנהיג גברי, ומסייעים לה להפוך את החזון להרגל Habitual Vision:    
1.    ענווה אמיצה
2.    ראייה רחבה אמפטית
3.    בגובה העיניים
4.    הומנית

פירוט:  
הומנית
בעלת ערכים, אידאולוגיה, ואמות מידה השמים את האדם והמוסר במרכז. היא מובילה מתן מענה לבעיות/ צורכי השעה, ומובילה את הציבור קדימה: יצירת מציאות חדשה וטובה יותר. בעלת סדר עדיפויות הנותן קדימות לצורכי האנשים: שלום, חינוך, בריאות, תרבות, ועוד. מקפידה על יחס אנושי, אינטליגנציה רגשית גבוהה, העצמה וחיזוק של האנשים סביבה. דואגת לרווחת האנשים הסובבים אותה.
ייחודה של המנהיגה היא ביכולתה לחמול. בחמלה Compassion אין שום היגיון או בחירה. זהו רגש ספונטני של התאחדות עם רגש האחר בכדי לעזור, לעשות משהו אקטיבי, ולשים אותו במרכז, לעשות משהו בשבילו בלי לחשוב על עצמה. להיות שם בשבילו, בצורה מוחלטת, תוך כמעט ביטול עצמה. חמלה Compassion זו תכונה נשית "טבעית".


מנהיגה על-פי מודל ערב״ה היא בעלת ענווה אמיצה, ראייה רחבה אמפטית בגובה העיניים והומניות. היא בעלת יכולות תקשורת בינאישית גבוהות מאד: היא בעלת יכולת הקשבה והכלה, מומחית בהעברת מסרים ובעלת רישות חברתי עצום. מידותיה מכוננות אינטראקציה הרמונית בינה לבין המציאות.

תגובה 1:

  1. ניר שלום , אני מנסה להגיע אליך ללא הצלחה . אנא חזור אלי 0525649716 , גיל

    השבמחק