יום שבת, 17 בדצמבר 2016

Compassionate Vision

חזון רגישותי

החזון מגדיר את תמונת העתיד ומסביר לאנשים מדוע הם צריכים לשאוף לשינוי. כאשר מדובר על חזון רגישותי- Compassionate Vision, מבוסס חמלה, תמונת העתיד נותנת מענה לצורך ומצוקות הפרט והכלל. 
חזון רגישותי מניע את האנשים דרך ערכים. חזון רגישותי, מטפח תקווה ומוטיבציה, מקנה לאנשים סיבה קוסמית שכדאי להילחם למענה.
·        סימפתיה שמה במרכז את המודעות לרגשות האחר
·        אמפתיה שמה במרכז את חווית רגשות האחר
·        חמלה שמה במרכז את העשייה בעקבות רגשות האחר
חמלה היא שותפות רגשית: Compassion. המילה מורכבת משתי מילים;
·        עם מישהו- מקורה בלטינית com או cum
·        לסבול- פאסכיון páschein ביוונית.
·        עם הזמן המילה passion קיבלה משמעות כוללת יותר של רגש, תשוקה.
שלבים בתהליך החמלה:
1.    להרגיש את מצוקת האחר: לראות את מצוקתו, להיות מודע לרגשותיי.
2.    לראות איך אני יכול לעזור: לשים במרכז את האחר ולחוות את רגשותיו.
3.    פתרון בעיות לטווח הארוך: מתן מענה לצורך המיידי ולטווח הארוך.
החזון הרגישותי משרת שלוש מטרות חשובות:
1.    מבהיר את הכיוון הכללי של הפתרון והמענה לצורך, כתוצאה מתהליך חמלה מוגדר, כמוביל שינוי.
2.    מדרבן אנשים לזהות את הערכים האישיים שלהם עליהם מבוסס החזון, ונקיטת פעולה בכיוון הפתרון והמענה לצורך (גם אם הצעדים הראשונים כואבים מבחינה אישית ולא משרתים את האנשים בטווח הקצר).
3.    מסייע בתיאום הפעולות של אנשים שונים בצורה מהירה ויעילה, תוך הצמדות לסולם ערכים מאד מדויק.

חזון רגישותי כולל 6 מאפיינים:
1.    Imaginable אפשר להעלותו על הדעת- מתאר פעילות או ארגון כפי שיראו בעתיד, ניתן לדמיינו כמציאות התנהגותית Habitual Vision.
2.    Attractive רצוי- מציג אינטרסים מבוססי ערך וארוכי טווח, המייצרים לרוב האנשים עניין במצב.
3.    Attainable ייתכן- מציאותי ובר השגה (בהתאם לאנשים, ארגון, משאבים וסביבה).
4.    Focused ממוקד-ברור דיו כדי לדרבן לפעולה ולהנחות קבלת החלטות על-פי סולם הערכים שנקבע.
5.    Flexible גמיש דיו- כדי לאפשר יוזמה אישית Personal Compassion.
6.    Easy to communicate קל להפצה- אפשר להפיץ אותו ולעורר עניין בתוך 5 דקות.


הפצת חזון הרגישותי- על המסר הרגישותי להיות בהיר ופשוט. התקשורת פועלת במיטבה כשהיא ישירה ופשוטה ומבוססת על שלבי תהליך החמלה, עד כדי כך שתהיה מובנת על כלל האנשים. חיזוק המסר באמצעות מנהיגות על-ידי דוגמה אישית הכרחי. חשוב להקפיד על קיום תקשורת דו-סטרית תוך שיקוף רגשות וערכים: בני אדם יתנו הסכמתם לחזון רק לאחר שניתנה להם הזדמנות להתמודד עמו ולקרוא עליו תיגר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה