יום שבת, 12 בנובמבר 2016

Sanhedrin as a method for Agile management

מודל סנהדרי"ן ככלי למענה זריז וגמיש (זמיש) בשיטת Agile


אג'ייל Agile היא מתודולוגית פיתוח תוכנה השואפת להתייחס לפיתוח בצורה שונה מבחינת זריזות וגמישות התהליך. בעברית היא נקראת ניהול זמיש: זריז וגמיש. בפוסט זה נתייחס למתודולוגיה בהקשר לניהול ומנהיגות בכלל. מודל סנהדרי"ן פותח על-ידי ניר גולן, מומחה לחינוך ומנהיגות, כדי לתת מענה לצורך ליצירת תרבות הבנויה על מעגלי סנהדרי״ן כשגרת למידה.

במתודולוגית אג'ייל הנקראת לפעמים גם סקראם  SCRUM הגישה היא לפרק את התהליך לספרינטים מינימליים, אותם מחלקים בין צוותי פיתוח, המסוגלים לסגור כל ספרינט שכזה מקצה לקצה. בהקבלה במודל סנהדרי"ן מפורק התהליך לשלבים, המחולקים בין צוותים מקצועיים, המיישמים כל שלב בפיתוח מייד לאחר המפגש.
בין מפגשי הסנהדרי"ן מיושמים הכלים, הנושאים וההחלטות אשר התקבלו במהלך המפגש. בתחילת כל מפגש מדווח קצב ההתקדמות ומידת ההצלחה ביישום ההחלטות ובהטמעת הכלים.
למודל סנהדרי"ן 7 שלבים:
סבב: כל משתתף מציע נושא, אירוע או הצגת סדר היום
ניתוח: ניתוח הנושא או האירוע הנבחר 
הבנה: בירור מעמיק דרך שאלות אינפורמטיביות/ הבהרה
דילמה: ניסוח דילמה ניהולית/ חינוכית/ פדגוגית דרך עקרונות מתנגשים
ריבוי: מגוון רחב של פתרונות מעשיים 
יחיד: בוחר, מיישם ומדווח בפעם הבאה
נוכחים: ממשיגים את תהליך למידה

עקרונות שיטת Agile כפי שבאים לידי ביטוי במודל סנהדרי"ן:
בראש סדר העדיפויות לספק מענה ובאופן רציף ככל האפשר ובעל ערך לכל שותף. המענה הוא מיידי והוא קורה במהלך הגדרת דילמה ושלב יחיד הבוחר את הפתרון.
ישנה ציפייה לשינויים בכל שלב מתקדם של התהליך: בעיקר בשלב ריבוי הפתרונות.
תהליכים מהירים ברי-שינוי מאפשרים יתרון משמעותי בהטמעת התהליך, בעיקר בסביבה משתנה. הדרך האפקטיבית והמספקת ביותר לשיתוף מידע בקבוצה היא שיחה פנים מול פנים. מודל סנהדרי"ן יכול משמש ככלי יעיל להטמעת מתודולוגית הניהול Agile בעקבות המבנה והתהליך המתרחש במהלכו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה