יום שלישי, 14 במרץ 2017

TheMalchutha: Ada Sereni Self-awareness & Modesty

דמלכות"ה: עדה סרני מודעות תוך-אישית וענווה  


עדה סרני, ראש המוסד לעלייה ב' באיטליה והאישה היחידה שמילאה תפקיד כה בכיר בארגון זה, ביצעה את משימותיה בדרכים מקוריות ונועזות. היא הודרה מן המקום הראוי לה בסיפור מפעל ההעפלה ומן הזיכרון הקיבוצי הישראלי. למנהיגה הנשית על-פי מודל דמלכות"ה, ישנה מודעות עצמית תוך-אישית גבוהה וענווה, המסייעת ליישם את הדרך הרגישותית בלכידות משפחתית. מנהיגות נשית מבוססת על מחשבה רשתית המייצרת דרך רגישותית, המונעת מוודאות אינטואיטיבית. במכתבה של עדה סרני ניתן לראות כיצד מנהיגה נשית ענווה (Modesty), בשל המודעות העצמית הגבוהה שלה (Self-awareness).
במכתב אישי שכתבה אל ילדיה בארץ שלהי בשנת 1945 חשפה סרני מניע אישי נשי, שלא זכה לפרסום: 
"במשך 20 השנים האחרונות מרכז חיי היה משפחתי (...) והנה אני בת ארבעים, והאיש שעליו נשענתי 25 שנה איננו יותר והילדים שלי גדולים והולכים מן הבית, בצדק רוצים לחיות את חייהם העצמאים (...) והנה שאישה בת ארבעים היא כבר יורדת בחיים ואיננה יכולה להיות בזבזנית בשנים. היא צריכה לשנות את חייה. ואני יודעת שעלי לשנות את חיי (...) אינני רוצה להיהפך לאישה עצבנית ומרת נפש שתכביד על ילדיה ועל כל מי שמסביב (...) זהו עכשיו הזמן האחרון בשבילי לעשות את זה. אחרי כן זה יהיה יותר מדי מאוחר. את המחשבות האלה של האני הפנימי ביותר, המאמץ הזה הגדול שאני עושה למצוא ציר אחר לחיי במקום הציר שאבד לי, זה, ילדים, אני אומרת רק לכם ולאף איש אחר."
המודעות היא ההכרה המלאה בחוויה שאנו עוברים. כלומר זיהוי של מה שאנו מרגישים, חושבים או עושים ברגע מסוים ובמתרחש סביבנו בעודו מתרחש.
המודעות היא הכרתה של מנהיגה נשית בעצם קיומה והווייתה, והתבוננותה במחשבותיה, בתחושותיה וברגשותיה. כאשר אנו מודעים מודעות מלאה לעצמנו, פירוש הדבר שאנו מכירים את עצמנו וחיים את חיינו בדרך עשירה יותר.
המודעות מאפשרת למנהיגה הנשית בחירה בחוכמה ולא מתוך הרגל אוטומטי.

עדה סרני היתה מנהיגה נשית מודעת יותר לעצמה וענווה. המנהיגה הנשית על-פי מודל דמלכות"ה, חשה שעליה לתרום את חלקה הקטן למען התקדמותה של המציאות, לכן עליה להתאמץ יותר ויותר כדי להביא את עצמה לידי ביטוי, לא כמימוש עצמי פרטי, אלא כמילוי שליחותה בעולם והבאת התרומה שלה למאמץ הכולל של המציאות להתקדם. היא חשה שותפות במתרחש בעולם ומסוגלת להיות אסרטיבית מאוד, למען המשימה הכללית ולא מתוך אגו פרטי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה