יום שני, 13 במרץ 2017

TheMalchutha: Familial team

דמלכות"ה: לכידות משפחתית  

מודל דמלכות"ה המחבר בין מחשבה רשתית וכוליות אמפאטית, מייצר לכידות המשפחתית: אווירה משפחתית בין המונהגים, המבוססת על תקשורת בינאישית מיטבית, שייכות ולקיחת אחריות משותפת. מנהיגה נשית מובילה צוות בראיית-על מעבר לפרטים, תוך התייחסות לכל אחד מן הפרטים כשלם, בצורה מכילה וסבלנית.

בכדי ליצר לכידות משפחתית דרוש סגנון מנהיגות נשית מבוסס תקשורת בינאישית: הובלה דרך יצירת שותפות רגשית ללכידות למחויבות.
על-פי מנהיגות נשית מודל דמלכות"ה מניעה דרך תקשורת בינאישית, מכילה, מבוססת הכרות אישית, רגשית, מייצרת תחושת שייכות באיכות אנושית. "הדבק" המשפחתי המלכד את הצוות אינו תלוי משימה ויעדים אלא מבוסס על מערכת יחסים בינאישית. אף אם המשימה תשתנה מידת מחויבות אנשי הצוות אחד לשני תישאר ולעתים אף תגדל. לכידות משפחתית הוא צוות עמיד resilience יותר מכל סוג של צוות אחר.

מודל דמלכות"ה: פירוט לכידות משפחתית:
המנהיגה הנשית מומחית בהקשבה לכל אדם. דלתה תמיד פתוחה, מעורבת בפרטים האישיים ומכיר כל עובד בארגון. מבצעת הקשבה פעילה, מכילה, אמפאטית, תמיד אוזן קשבת. במקביל מזהה קונפליקטים בצוותים השונים, ומטפלת בהם. משקיעה בגיבוש הצוות, אירועים חברתיים רבים, הגורמים ללכידות וגאוות שייכות לצוות. דואגת להכרות אישית בין העובדים. זוכרת ודואגת לציין אירועים אישיים (ימי הולדת). מניעה את אנשיה מהמקום החברי והבין אישי. יוזמת שיחות אישיות ופתרון קונפליקטים.
יחודה של הלכידות המשפחתית הוא בתחושת השייכות הקשורה לתפקוד הבין-אישי של המנהיגה, בו היא מצטיינת על-פני המנהיג הגברי. תחושת השייכות באה לידי ביטוי במידת שיתוף הפעולה של העובדים: ככל שעובד חש כי היחס אליו בארגון הוא אישי יותר וכי הוא מקבל תשומת לב מלאה מהמנהל הישיר שלו מההנהלה הבכירה, הוא חש שייכות גבוהה יותר לארגון.
תחושת השותפות מועצמת בסיטואציות של הצלחה. ככל שהעובד יחוש שייך יותר למסגרת בה הוא נמצא: צוות, ארגון הוא יהיה מחויב לארגון ולהתפתחות המקצועית שלו. על המנהיגה לייצר גאוות יחידה, לחבר את העובד לערכיה, ערכי הצוות והארגון. יש לתקשר את הערכים ולתת להם כותרות כדי שהעובד יוכל לחזור עליהם כמנטרה המעצימה את תחושת השייכות. מומלץ גם לנהל ויזואלית את נושא השייכות דרך עיצוב סביבת העבודה בהתאם. כל אירוע מגבש או שגרות ניהול המייצרות לכידות, יחזקו את תחושת השייכות לאורך זמן.
יתרונה של המנהיגות הנשית ביצירת תחושת שייכות של העובד למקום העבודה, לצוות בו הוא נמצא ולארגון, המשפיעה על מידת המחויבות שלו ועל ביצועיו.
5 ביטויים ללכידות משפחתית בארגון:
1.    העובדים בוטחים אחד בשני כי הם חולקים מטרות משותפות.
2.    קונפליקטים בין אישיים נפתרים המהירות וביעילות.
3.    תחושת גאווה בהשתייכות לארגון.
4.    מחויבות הדדית בביצוע משימות ואירועים חברתיים.
5.    שפה ייחודית המעידה על תרבות ארגונית משותפת.

10 כלים ליצירת לכידות משפחתית בארגון:
1.    יושרה, גאווה וכבוד כעקרונות מנחים בארגון.
2.    יחסי עבודה ויחסים בין אישיים טובים.
3.    כבוד ואמון הדדי בין העובדים ועידוד השונות.
4.    העצמת המטרות המשותפות לכל העובדים בארגון.
5.    קבלת החלטות דרך עבודת צוות.
6.    תצפיות של העובדים אחד על השני להכרות מקצועית מעמיקה יותר.
7.    שיווק ומיתוג יתרונותיו וייחודו של הארגון.
8.    בניית גאוות יחידה וזהות ארגונית משותפת דרך סמלים וסלוגנים.
9.    הדגשת שיתוף פעולה בארגון על-פני תחרות.
10.   העמקת ההכרות בין העובדים דרך אירועי חברה ומפגשים אישיים.

במודל דמלכות"ה המנהיגה הנשית מובילה דרך לכידות משפחתית: שיתוף, בגובה העיניים, מחויבות אישית מבוססת הכרות אישית עמוקה, תחושת שייכות ללא תנאי. ככל שצוות עובד, מכיר יותר טוב את חברי הצוות, נוצרת הוויה משפחתית המייצרת מחויבות. לכל חברי הצוות צריכים להיות נהירים ההליכים והכללים שעל פיהם יעבדו החברים, כמו: אופן קביעת סדר היום, היקף הסמכות של כל אחד, הציפיות ביחס לתוצר הסופי, לוחות זמנים, חלוקת תפקידים ועוד. המנהיגה הנשית משקיעה מאמץ מתמיד לשיפור הצוות דרך טיוב האינטראקציה הבינאישית בין החברים. בזכות היכולות הבינאישיות של המנהיגה הנשית, האמפתיה והובלת קונפליקטים, נוצרת גמישות, שייכות ואחריות. השילוב בין תחושת שייכות בינאישית משפחתית, עם כללים ונהלים ברורים, מהווים את ייחודה של המנהיגות הנשית במודל דמלכות"ה, בהובלת צוות או ארגון.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה